Projekty EU

Společnost JŠ MIRAMARE, s.r.o. zahájila projekt podpory nabídky dalšího vzdělávání v Jihomoravském kraji za finanční podpory Evropského sociálního fondu v ČR v rámci Vzdělávání pro konkurenceschopnost, který byl vyhlášen prostřednictvím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
IDENTIFIKACE PROJEKTU:
Název projektu:
Zefektivnění jazykové výuky pro techniky, administrativní pracovníky a managment strojírenských podniků v Jihomoravském kraji
Zefektivnění jazykové výuky pro techniky, administrativní pracovníky a managment strojírenských podniků v Jihomoravském kraji
Název oblasti podpory:
Podpora nabídky dalšího vzdělávání
Podpora nabídky dalšího vzdělávání
Registrační číslo projektu:
CZ.1.07/3.2.04/01.0102
CZ.1.07/3.2.04/01.0102
Doba trvání podpory:
07/2010 až 03/2012
07/2010 až 03/2012
CÍLE PROJEKTU:
Cílem projektu je zejména rozšířit a inovovat nabídku dalšího vzdělávání na jazykovém poli skrze :
- vytvoření inovované koncepce firemní výuky vybraných cizích jazyků (angličtiny, němčina, francouzština, španělština, ruština) pro firemní praxi techniků, manažerů a administrativních pracovníků ve strojírenských firmách,
- příprava výukových materiálů k jednotlivým modulům výuky a zpracování tematických slovníků,
- zpracování učebních materiálů, cvičení atd. do e-learningové podpory,
- příprava testů,
- maximálně zefektivnit firemní jazykovou výuku se zřetelem na výuku odborného, popř. jinak zaměřeného jazyka (tj. ne všeobecný jazyk) implementaci celé řady inovací,
- zavedení projektového vyučování a interaktivních činností.
KLÍČOVÉ AKTIVITY VZDĚLÁVÁNÍ:
Jazyková výuka je především zaměřena na zaměstnance firem a živnostníků pracujících v oblasti strojírenství, popř. příbuzného zaměření. Výuka se bude nabízet v 5 následujících jazycích: angličtina, němčina, španělština, francouzština, ruština. Bude obsahovat 3 moduly (technické zaměření, administrativu a managment) pro 3 pokročilosti (začátečník, úrovně A1 a A2).
Prvotním požadavkem studentů je efektivní výuka, tzn. v co nejkratší době ovládnout co nejvíce jazykových prostředků, proto byly zvoleny efektivní krátké moduly.

Projekt „Odborný cizí jazyk pro Vaši konkurenceschopnost“
Identifikace projektu:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07./3.2.05/02.0004
Číslo prioritní osy: 7.3
Oblast podpory: 7.3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávaní
Název operačního programu: OP Vzdělávaní pro konkurenceschopnost
Stručný obsah projektu:
Cílem projektu je rozšíření a inovace nabídky dalšího vzdělávaní prostřednictvím vzdělávacích programů zaměřených na specifické odborné jazykové moduly v oborech, které jsou klíčové pro ekonomický a hospodářský rozvoj Olomouckého kraje (stavebnictví, zdravotnictví a farmacie, cestovní ruch a podnikání). Projekt přináší nové inovativní metody firemního vzdělávaní včetně e-learningového formátu vzdělávaní.
Cílová skupina:
Projekt je zaměřen na zaměstnance firem a živnostníky, kteří jsou v kontaktu s cizojazyčným prostředím a potřebují se v co nejkratší době zlepšit ve své odborné komunikativní znalosti.
Místo realizace a doba trvání projektu:
Olomoucký kraj
24 měsíců
Aktivity projektu:
1. Zpracování metodiky a obsahové náplně modulů
V rámci této aktivity budou vytvořeny modulové formáty vzdělávaní pro obory stavebnictví, zdravotnictví a farmacie, cestovní ruch a podnikání (3 moduly – technické zaměření, administrativa a management, 3 pokročilosti ve 3 jazykových mutacích – angličtina, němčina a ruština).
2. Pilotní ověření výukových modulů
Ověření bude realizováno na základě vytvořené metodiky a bude zaměřeno na zaměstnance firem a živnostníky pracující v oblastech stavebnictví, zdravotnictví a farmacie, cestovního ruchu a podnikání. Účastník pilotního ověření získá takovou kvalifikaci, která je přenositelná i do jiných pracovních oborů a každý účastník obdrží potvrzení o absolvování pilotního kurzu.
3. Kompletace a konverze e-learningových vzdělávacích modulů a její pilotní ověření
V rámci realizace této aktivity budou metodiky vytvořené modulové formáty vzdělávaní zpracované do specifické podoby, která umožní jejich umístění na e-learningový portál projektu. V průběhu realizace projektu dojde k pilotnímu ověření funkčnosti e-learningového portálu.
Harmonogram projektu
Leden, únor, březen, duben, květen 2011
· Zpracování metodiky a obsahové náplně modulů
Červen, červenec, srpen, září 2011
· Dokončení zpracování metodiky a obsahové náplně modulů
· Pilotní ověření výukových modulů
· Kompletace a konverze e-learningových vzdělávacích modulů a její pilotní ověření
Říjen, listopad, prosinec 2011
· Pilotní ověření výukových modulů
· Kompletace a konverze e-learningových vzdělávacích modulů a její pilotní ověření
Leden – prosinec 2012
· Dokončení pilotního ověření výukových modulů
· Dokončení kompletace a konverze e-learningových vzdělávacích modulů a jejího pilotního ověření

Projekt „Uplatňování nových forem a metod při vzdělávaní dětí a žáků s dyslexií, dysgrafií a dysortografií (Také It Easy)“
Identifikace projektu:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.2.12/04.0020
Číslo prioritní osy: 1 – Počáteční vzdělávání
Oblast podpory: 1.2 - Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Stručný obsah projektu
Cílem projektu je inovovat výuku a vyučovací metody cizího jazyka dětí se specifickými poruchami učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie) v Olomouckém kraji.
Projekt je primárně zaměřen na žáky druhého stupně ZŠ (5.-9. ročník) se specifickými poruchami učení, kteří jsou ve věku, kdy je navržená speciální pomoc (projektové aktivity) nejpotřebnější. Navržené speciální výukové moduly jsou koncipované jako krátkodobé, rozčleněné podle jednotlivých jazykových pokročilostí. Prezenční výuka je navíc podporována e-learninogvým formátem vzdělávání. Smyslem pilotního ověření je zlepšit specifický proces výuky tak, aby se stal pro studenty motivující a přínosný. Na výuce se budou podílet lektoři s potřebnou kvalifikací zaměřenou na výuku dětí se specifickými poruchami učení a pedagogickou praxí.
V rámci projektu bude realizováno:
- příprava metodiky, výukových materiálů k jednotlivým modulům výuky, testů, poslechových cvičení a zpracování slovníků, her
- zpracování učebních materiálů, cvičení, atd. do e-learningové podoby tak, aby je žáci a lektoři mohli využívat při výuce a tak, aby si sami žáci doma byli schopni zopakovat lekci a cvičení
- pilotní ověření na cílové skupině
Cílová skupina
Cílovou skupinou jsou žáci druhého stupně (5. - 9. ročník) základní školy se specifickými poruchami učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie). Záměry projektu reflektují nejčastější úskalí výuky cizího jazyka dětí se specifickými poruchami učení, které vyžadují při výuce speciální přístup, a to postupovat při výuce po malých krocích a učební látku procvičovat za využití co nejvíce smyslů.
Účastníci projektu z této cílové skupiny budou žáci druhého stupně základních škol. Samozřejmostí bude nediskriminační výběr bez ohledu na pohlaví.
Partner projektu a Spolupracující organizace
Partner:
-
ONYX engineering, spol. s r.o. – www.onyx.cz
Aktivity projektu
V rámci projektu dojde k vytvoření osmi výukových modulů jazykových kurzů angličtiny pro děti s dyslexií, dysgrafií a dysortografií, a to ve dvou pokročilostech (začátečníci a mírně pokročilí), jednak v prezenční a jednak v e-learningové formě. Bude vytvořena speciální technika výuky dětí se specifickými poruchami učení, která bude nápaditější a názornější než klasická výuka. Bude zahrnovat speciální přístup založený na zapojení co nejvíce smyslů. Bude podporovat sebedůvěru žáka v jeho vlastní schopnosti.
V rámci projektu bude:
- zpracována metodika a obsahová náplň jednotlivých modulů výukových kurzů (testy, poslechová cvičení a zpracování slovníků, her atd.)
- zajištěno pořízení výukových pomůcek (např. plastická písmena, "word cars", atd.), která umožní využít při výuce co nejvíce smyslů a tím zefektivní výuku.
- provedena kompletace a konverze obsahové náplně vzdělávacích modulů do elektronické (e-learningové) podoby tak, aby je žáci a lektoři mohli využívat při výuce a tak, aby si sami žáci doma byli schopni zopakovat lekci a cvičení
- provedeno pilotní ověření vzdělávacích modulů na cílové skupině s využitím e-learningového portálu
Moduly:
1. Meeting people
2. Family
3. Shopping
4. Jobs and hobbies
5. Telephoning
6. Nature and animals
7. Travelling
8. PC and Internet
Důvod pro navržení těchto modulů je ten, že žáci budou moci využít poznatky získané v kurzu v dalším studiu, při maturitních zkouškách, kterých tematické okruhy jsou podobně zaměřeny.
Harmonogram projektu
září 2011 – srpen 2012
-
Zpracování metodiky a obsahové náplně vzdělávacích modulů
-
Zabezpečení výukových pomůcek
-
Kompletace a konverze obsahové náplně vzdělávacích modulů do elektronické podoby
září – prosinec 2012
-
Pilotní ověření vzdělávacích modulů s využitím e-learningového portálu
